Influencer marketing

Influencer marketing is in dit artikel gericht op: wat beïnvloeden marketing is en welke criteria om uit te kiezen bij het kiezen van influencers en sociale media.

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing is - in tegenstelling tot traditionele marketing - een persoonlijke manier van marketing producten en diensten. Als bedrijf of merk gebruikt u een persoon die zich onderscheidt van verschillende criteria in relatie tot de specifieke doelgroep die u wilt markt. Met andere woorden, traditionele reclame scheuten met buckshots, terwijl het beïnvloeden van marketing hits meer gericht. Het heeft ook het voordeel dat de ontvangers van de marketingboodschap het gevoel dat het bericht is veel relevanter, en daarom, de ontvangers willen meer om te proberen of kopen van een product.

Om een goede influencer te vinden, zoals hierboven vermeld, zijn er een aantal criteria dat de bedrijven influencers van kunnen kiezen. Bijvoorbeeld, kan het sociale media zoals: Instagram, YouTube, Facebook, twitch of Snapchat. In deze context is het belangrijk te vermelden dat het niet noodzakelijkerwijs het aantal volgelingen of abonnees (YouTube) die bepaalt of een influencer goed is of niet. Het is meer relevant om zich te concentreren op de interactie tussen de influencer en de gevolgen.

Het is ook van cruciaal belang om te kiezen voor een influencer die de niche waarin het bedrijf wenst branding. Een beetje verderop in dit artikel vindt u enkele voorbeelden.

Voor sommige merken is het belangrijk of het een lokale influencer is. Het kan een lokale disco, museum of winkel. Als u kiest voor een site als een criterium, het is niet alleen de locatie van de influencer, maar ook waar de gevolgen vandaan komen. Deze kennis kan bijvoorbeeld verkregen worden als de influencer een bedrijfsprofiel heeft op Instagram.

Waarom gebruik maken van influencer marketing?

Influencer marketing op Social Media is enorm gegroeid in de afgelopen jaren. Dit komt door:

  • De jongeren primaire zoekmachine is YouTube
  • Influencer marketing maakt gebruik van een geloofwaardige afzender (influencer), en de lezers of kijkers (volgelingen of abonnees) voelen dat ze hebben gevonden een online vriend of vrienden die ze hebben een hoog vertrouwen in
  • Niet in het minst, winkels, merken en bedrijven, maar ook publieke organisaties hebben geconstateerd dat influencer marketing is goedkoper en tegelijkertijd effectiever in termen van ouderwetse en traditionele marketing
  • De influencers gebruiken apps om filters, grappige lyrische gedichten, Instagram verhalen of Video's te maken zodat de inhoud van de invloed kan zeer persoonlijk worden gedaan
  • Jonge mensen en volwassenen gebruik van smartphones de klok rond en we zitten en surfen terwijl we TV kijken, zijn onder vrienden en we zijn onderweg

Het eindresultaat voor u met behulp van influencer marketing kan dus worden dat je:

  • Hype voor uw merk
  • Meer Sign-ups voor een evenement
  • Meer verkoop
  • Beter rendement van investeringen (ROI)
  • Waardevolle feedback van uw klant doelgroep via de opmerkingen in de invloeden berichten
  • Ideeën van de klantengroep opvragen over de manier waarop uw product of service in een nieuwe context kan worden gebruikt
  • Versla uw concurrenten die geen gebruik maken van influencer marketing nog
  • Het krijgen van influencers om te laten zien hoe uw product werkt een aantal keer, als influencer Video's zijn gemakkelijk bereikbaar 24 uur per dag

En de pijl voor influencer marketing punten slechts een manier en het is op:

Een nationaal omroep bedrijf reed in de vroege zomer 2018 op alle platforms: radio, TV en Internet, een hele week van het beïnvloeden van marketing als een thema. In juli, een online streaming dienst kwam met hun eigen TV-serie over influencers-een huidloos eerlijk verslag van vier Mega influencers ' ongeschoolde dagelijkse leven.

Daarom is er een enorme piek in het midden van 2018. Echter, zoals te zien uit de grafiek hieronder, interesse in influencer marketing is nu op een hoger en nog steeds toenemende niveau:

influencer marketing trend

Ambassadeurs voor uw merk

Zit je op dit moment met een tintelend gevoel in je maag, want het kan een beetje angstig om andere mensen op de markt uw product of dienst, zodat u drogen het zweet van het voorhoofd. Ja, het zal de influencers die het kader voor de manier waarop uw product of dienst wordt weergegeven, maar de influencers kunnen creëren geloofwaardigheid en een scène die je niet maken, of je nu in een groot marketing budget of niet.

De nieuwe vorm van marketing: influencer marketing, heeft als uitgangspunt dat u toestaan dat de influencers te vertellen over uw merk. Het houdt van influencers ' volgelingen op sociale media als influencers spreken op ooghoogte. Aan de andere kant is het belangrijk nu dat u controleren (of krijgen Loggershut voor het) influencers inhoud geschiedenis. Op die manier vindt u influencers en dus goede ambassadeurs die goed in uw merk, waar sprake is van een gemeenschappelijke waarde basis tussen uw merk en wat de influencer staat voor.

Als u ervoor kiest om een micro-influencer, of een van de grote influencers, meerdere malen te gebruiken, u bereiken dat de influencer verschijnt als een ambassadeur van uw merk. Dit kan gebeuren, bijvoorbeeld door de influencer het maken van een post online dat hij of zij kijkt uit naar een evenement in uw bedrijf. Voor het evenement zelf, zal uw merk ambassadeur weerberichten te maken voor u op de sociale media. Na zes maanden van de lancering van een nieuw product, zullen uw merkambassadeurs weer spelen. Hiermee u een positief domino-effect creëren. Met behulp van #uw-merk in dit samen kan ook een goed idee.

Waarom engagement rate is zo belangrijk

Wanneer u influencers kiest, een van de dingen die je bekijkt is: engagement rate.

Het aantal volgelingen op een entry profiel is slechts een directionele spel, maar in werkelijkheid, het aantal volgelingen niet altijd zo veel vertellen. Het kan te wijten zijn aan verschillende dingen die de influencers:

  • Kan kopen volgelingen in, bijvoorbeeld, Vietnam, India of China. In dat geval zijn er honderden werknemers werken aan valse Facebook-profielen en andere online accounts. Ze worden dus valse volgelingen, begrepen in de manier waarop ze alleen registreren als volgt, maar vervolgens nooit interactie met de influencer
  • Burns op sociale media, bijvoorbeeld, als de studie het leven vergt meer tijd, of een bevordert een gezin. Een inactief een account zal snel vervagen, zodat de volgelingen vindt andere en meer interessante influencers
  • Maakt een geheel nieuwe Instagram account, omdat de oude Instagram account was niet genoeg niche-georiënteerde of commerciële

Dan terug naar het engagement tarief. Waarom is dit percentage zo belangrijk? Het is het engagement rate, omdat dit aantal laat zien: likes, opmerkingen en share-gemeten in relatie tot het aantal views dat zijn op een post. Met andere woorden, kan men zeggen dat het verlovings tarief het niveau van interactie toont dat een influencer op hun inhoud op de sociale media krijgt.

Als we de influencers die zich hebben gekocht om een groot aantal inactieve volgelingen, zal er niet veel van de opmerkingen, houdt of delen op een influencer post. Als er een nominaal aantal, of veel standpunten, dan is de influencer krijgt een slechte verlovings percentage.

In het algemeen u de volgende richtingspijlen gebruiken voor het verlovings percentage als we Instagram gebruiken als voorbeeld:

  • <1,000 volgers = 8%
  • <5,000 volgers = 5-6%
  • <10,000 volgers = 4%
  • <100,000 volgers = 2-2.5%

Het toont duidelijk aan dat het verlovings tarief valt, hoe meer volgelingen een influencer heeft. Dit kan te wijten zijn aan het feit dat als volgt, voel je je meer verbonden met een influencer als u een van de eerste volgelingen van een zogenaamde micro-influencer. Aan de andere kant, als je nummer 100,002, die begint te volgen een Mega influencer, dit is de mainstream en je zult niet dezelfde vriend/vrienden gevoel met de Mega influencer.

Daarom is het zeer belangrijk om micro-influencers, die we zullen onderzoeken in de volgende paragraaf te gebruiken:

Micro-versus Mega influencers

Er kunnen voor-en nadelen van het gebruik van micro-of Mega-influencers, maar als je met een relatief grote campagne begroting, zou het interessant zijn om te overwegen of een goede combinatie van het gebruik van zowel micro-en Mega influencers te maken.

Hier zijn de voors en tegens vermeld.

We beginnen met de nadelen:

Micro Mega
Niet zeker van de sociale profiel is zo gestroomlijnd nog Werken via dure agenten
Kan moeilijk zijn om een dialoog met in termen van gebrek aan feedback Kunnen mededingings clausules
Kan moeilijk zijn om te voldoen aan deadlines Een beetje te streng en geënsceneerde profiel, dus de authenticiteit is verloren
Moet u betalen veel micro influencers, moet je veel van de betalingen te maken?  

en de voordelen zijn:

Micro Mega
Aanzienlijk goedkoper dan Mega influencers Kan snel een groot publiek bereiken
U vele micro-influencers voor de begroting kopen die u alternatief op een Mega influencer zou gebruiken Mogelijkheid van een sterkere controle van de context waarin het vuur wordt blootgesteld in het storyboard, enz.
Hoger engagement rate Niche-georiënteerd
Meer geneigd om de extra mijl te gaan in vergelijking met Mega influencers, die misschien een beetje metaal vermoeidheid en verzadigde  

Dus, het is uw strategie en marketing budget dat zal bepalen of u ervoor kiest om te gebruiken of/of-of-beide/en wanneer u micro-en Mega-influencers te selecteren. Als u kiest voor de micro-influencers, u het zelf doen of hulp krijgen in verband met de bovenstaande nadelen. In beide gevallen u gebruik maken van Loggershut

Influencers Nederland

Influencers uit het Nederland zijn in hoge geesten als we praten over sociale media. Niet noodzakelijkerwijs begrijpen dat de influencers zijn duur, want je gewoon kiezen micro-influencers in plaats van Mega influencers. Maar in de hoge koers, begrijpen dat de influencers zijn erg begeerd voor bedrijven, maar ook voor de jonge generatie te worden influencers. 

Onder andere, het gaat over enscenering op de juiste manier. De scène kan worden bij de influencers privé of, bijvoorbeeld, een van de favoriete locaties in het Verenigd Koninkrijk, die bijzonder geschikt zijn voor Instagram. 

Wanneer een influencer uit het Nederladn heeft een Instagram zakelijke rekening, kan men kennis te krijgen van waar de volgelingen van de influencer komen. Het kan van belang zijn voor u, die in de eerste plaats willen lokale branding te maken, of voor u die graag alle van het Nederland te gebruiken als uw marketing gebied. In de volgende gevallen, kunnen er valkuilen als je niet weet over de gevolgen van de influencers:

  • De Nederlandse-Resident influencer heeft een internationaal profiel dat slechts een paar Nederlandse geïnteresseerd zal zijn in, bijvoorbeeld: Afrikaanse olifanten
  • Er zijn echt goede voorbeelden die schoonheid producten in verschillende kleuren zijn het best te zien door mensen met een mooie gloed in de huid

Hier u meer lezen over hoe je branding te maken in VK via influencers 

Hieronder vindt u andere voorbeelden van influencer marketing:

Influencer marketing voorbeelden

Zoals vermeld in de sectie over wat influencer marketing is, hier zijn enkele voorbeelden van hoe sociale media te kiezen:

Make up

Instagram Foto's en verhalen, evenals YouTube video zijn beide zeer goed in het bevorderen van make-up producten.  

Gaming equipment

Gaming is een spel, waar de Video's kunnen zowel kort of lang. Dat is de reden waarom YouTube is de juiste media in deze context. Gamers maken video's waar zij de beste manier tonen om door het spel te gaan; wanneer een bepaalde hoge score, enz.

Eten

Als een influencer moet je zeer bekwaam zijn als je een video over koken te maken, maar natuurlijk kan worden gedaan. Aan de andere kant, Instagram is een geschikte media voor restaurants en hotels te gebruiken wanneer influencers tonen een bepaalde stemming aan de volgelingen van de influencers.

Aan de onderkant van deze pagina zijn enkele concrete manieren waarop influencers gebruik maken van hun persoonlijke stijl om de producten weer te geven:

Influencer Marketing Manager
Wij creëren dynamiek in uw influencer marketing

 

Tips bij influencer marketing

  1. Budget: zorg voor voldoende budget. Influencers zijn duurder naar mate van de hoogte van het aantal volgers. Dit is dus niet een klein tussendoortje, maar moet zorgvuldig worden gepland. Als tweede is het een optie om producten uit te delen aan influencers, hiermee kunt u kosten besparen.
  2. Kies uw kanaal: u moet nadenken over de impact van uw influencer. Welke soort mensen wilt u bereiken? En welk kanaal past hier bij?
  3. Geloofwaardigheid: op het gebied van influencers moet u geen kosten besparen en kiezen voor de goedkoopste influencer. Zorg dat de door u gekozen persoon integer en geloofwaardig is, deze persoon zal namelijk het gezicht van uw bedrijf worden.
  4. Offline: neem de influencer mee naar evenementen, en betrek de influencer bij het planningsproces. Indien u achterhaalt waarvan uw influencer enthousiast wordt, kunt u er tevens voor zorgen dat deze persoon zich speciaal voelt. Dit zal gegarandeerd de samenwerking versterken.

Nadelen influencer marketing

Jammer genoeg zitten er tevens gevaren gebonden aan influencer marketing. Zo kunnen influencers nog al wispelturig zijn. Om te zorgen dat uw influencer niet ineens naar de concurrent gaat, is het essentieel om een sterk contract op te stellen. Verder kunt u de influencer blijven prikkelen met aanbiedingen zodat deze enthousiast blijft over uw product of dienst.

Als tweede gevaar willen wij u er tevens op wijzen dat er neppe influencers zijn. Deze personen hebben als het ware een “fake” community opgebouwd. Dit is puur gedaan om te profiteren van organisaties die op zoek zijn naar een influencer.

Hopelijk heeft u na het lezen van dit artikel voldoende inzicht gekregen over hoe u aan de slag kunt met influencer marketing. 

Influencer marketing platform

Als u gebruik maakt van een influencer marketing platform, zoals doe-het-zelf-platform, moet u zich bewust zijn als het een enorme database of zogenaamde influencer netwerk, dat biedt u miljoenen van de influencers waar sprake is van een focus op kwantiteit, of u kiest voor een platform waar Er zijn minder influencers, maar aan de andere kant is er aandacht voor kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Veel influencer marketing platforms hebben het grote nadeel dat het niet gemakkelijk is om te zien hoe alleen de influencers kunnen worden benaderd. Zowel met betrekking tot het eerste contact, maar ook met betrekking tot een adres als u een product te sturen. Wat in eerste instantie lijkt alsof je toegang tot een zee van zowel micro-en Mega-influencers kan daarom uiteindelijk waardoor je veel meer werk uit uw inspanningen.

Aan de andere kant, u kiezen voor een influencer marketing platform, zoals: Loggershut.co.uk, waar je weet dat een persoon heeft gezeten en heeft een houding ten aanzien van de vraag of een bepaalde influencer heeft de potentie om een goede influencer voor u of niet. Robots kunnen veel dingen doen, maar gevoelens zien het grotere plaatje waar robots falen.

Influencer marketing bureau

Loggershut.nl is geweldig als doe-het-zelf influencer marketing platform, uitgebreide service, waaronder:

  • Het vinden van influencers die suites u
  • Om te controleren of influencers voldoen aan de Marketing Act
  • Eventueel de vergoeding te betalen aan de influencers
  • Heeft nauw contact met de sommige influencers, zodat het schema wordt nageleefd
  • Het effect van uw marketing campagne analyseren

Neem dan contact op met Loggershut en vraag om een Enterprise pakket.

Hieronder u het model kiezen dat het best bij u past wanneer u influencer marketing wilt maken.

 

Influencer marketing bij Instagram

influencer marketing

Influencer die een product weergeeft

influencer marketing nederland

Een influencer toont een gebeurtenis

influencer Instagram