Hoe wordt ik een influencer?

Wat is nu precies een social influencer of influencer marketeer? Dit zijn termen die u vast wel eens bent tegen gekomen. Toch leggen we het u nog even uit. Een influencer is een persoon met een groot sociaal netwerk die personen kan beïnvloeden door middel van communicatie. Dit kan onder andere door het creëren van blogs en plaatsen van berichten op social media platformen zoals twitter, facebook en instagram. Influencer marketing wordt gebruikt om het koopgedrag van consumenten te beïnvloeden. Een influencer spreekt tot een bepaalde doelgroep met loyale volgers die vertrouwen hebben in de aangeboden dienst of product.

Met de opkomst van de steeds groter wordende social media platvormen is het gebruik van social influencers ook toegenomen. Steeds meer bedrijven maken gebruik van deze vorm van marketing omdat het makkelijk, goedkoop en doelgericht is. De succes van influencers wordt uitgedrukt in aantal volgers, likes, views of retweets. Het inzetten van social influencers heeft positieve resultaten behaald binnen marketing campagnes. Je ziet het overal, steeds meer bedrijven maken gebruik van social influencers om zo hun producten te promoten bij de gewenste doelgroep.

Hoe kun je echt een beïnvloeder worden? Velen willen misschien beïnvloeder worden of over het algemeen een beter profiel op Instagram krijgen. In dit artikel hebben we enkele tips en trucs verzameld om een beïnvloeder te worden.

Om te beginnen zijn er veel voordelen aan het zijn van een beïnvloeder. Je promoot niet alleen je eigen Instagram, je ontwikkelt ook jezelf. Je leert over hoe reclame voor bedrijven onderling verbonden is. Je wordt af en toe getest in je creativiteit, maar het helpt allemaal om bij het ontwikkelen van zowel het profiel als jezelf.

Om het maximale uit je profiel te halen, is het belangrijk dat je je eigen doelen en je doelgroep kent. Als je je eigen doelen en doelgroep kent, wordt het gemakkelijker om te weten wat je wel en niet moet publiceren. Je doelgroep is vaak even oud als jou, of iets jonger of ouder.

Naast het kennen van je doelen en doelgroep, is het ook belangrijk dat je inspirerende inhoud publiceert. Als je volgers geïnspireerd raken door jou afbeeldingen, blijven ze volgers en op deze manier is het ook gemakkelijker voor jou om meer volgers te krijgen. Je foto's kunnen je volgers gemakkelijk inspireren als ze van goede kwaliteit zijn en een beetje unieker zijn dan de afbeeldingen van anderen.

Als beïnvloeder wordt creativiteit op de proef gesteld, omdat het belangrijk is om actief te zijn.

Om actief te zijn, moet je een paar keer per week afbeeldingen kunnen uploaden. Het vereist dat je de creativiteit en tijd hebt om de foto's te maken en te bewerken. Als je actief bent, nemen bedrijven je ook serieuzer.

Een goede autobiografie en de informatie voor je contactgegevens is een goed idee om op je eigen profiel te hebben. Een eenvoudige en korte presentatie van jezelf en je foto’s vertellen op zichzelf jouw stijl en de contactgegevens geven aan hoe de bedrijven je kunnen krijgen.

Je kunt jezelf ook een beetje promoten door op te merken waar de foto genomen is (locatie) of met een milde vorm van hashtags. Dat wil zeggen, gebruik niet meer dan 1-2 hashtags, omdat het op spam kan lijken.

Bekijk ook deze video over het worden van een goede influencer:

 

Hoe werft u volgers?

Het begint met de belangstelling voor een bepaald onderwerp zoals sport, fitness producten of beauty producten. Influencers starten vaak omdat ze een bepaalde passie hebben die ze willen delen met de rest van de wereld. Dit zijn de originele influencers, dit zijn mensen die per ongeluk zijn begonnen en hun kennis en expertise graag met andere mensen willen delen via social media. Vervolgens is het belangrijk om de juiste content te creëren. Doe dit door middel van interessante berichten te plaatsen zodat mensen u direct willen volgen. Het is belangrijk om via een bericht uw passie over te brengen naar uw volgers. Daarna is het een kwestie van dagelijkse gebruikers volgen, soortgelijke berichten liken en er op reageren en er voor zorgen dat je genoeg content blijft plaatsen.

Een aantal tips voor starters

  1. Creëer unieke content: De content die u publiceert moet natuurlijk uniek zijn en moet passen bij de interesses van uw doelgroep. Zorg er voor dat uw doelgroep geïnteresseerd blijft en actief reageert op de blogs/posts. Houd een vast schema aan en upload regelmatig maar houd wel in gedachte dat het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit.
  2. Ben aanwezig / actief: Zorg er voor dat u op meerdere social media platformen aanwezig bent zodat uw doelgroep u overal op kan bereiken. Duizenden volgers komen niet vanzelf, u moet er moeite in steken en actief reageren op alle vragen en opmerkingen van uw doelgroep.
  3. Wees behulpzaam tegenover uw connecties: Plaats niet alleen maar foto’s of filmpjes maar reageer ook actief op vragen of opmerkingen van uw doelgroep. Door vragen te beantwoorden wordt uw eigen netwerk uitgebreid en krijgt u er loyale volgers bij die u een lange tijd blijven volgen.
  4. Zorg dat alles up to date blijft: Er komen voortdurend updates op Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat en YouTube. Zorg er voor dat alles up to date blijft en reageer minimaal een keer per dag op elk van deze platformen zodat uw doelgroep u blijft volgen.

Bent u een trendzetter en bent u helemaal thuis in de social media wereld dan is social influencer misschien wel iets voor u. Deel uw passie met duizenden volgers in ruil voor een financiële vergoeding of beloning.

Heeft bovenstaand bericht u interesse opgewekt en lijkt het u wat om ook een influencer te worden? Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om te kijken of social influencer iets voor u is.